Українознавство в дошкільному закладі - Електронна бібліотека - Каталог статей - Дошкільний навчальний заклад №29 "Дивосвіт"

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД №29 «ДИВОСВІТ»

Субота, 25.10.2014, 01:05

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

Головна » Статті » Електронна бібліотека

Українознавство в дошкільному закладі



СЛОВО ДО ЧИТАЧА
   Нашій Вітчизні потрібні громадяни з усвідомленням своєї належності до роду, краю, держави, творчі особистості, етнонаціонально усвідомлені в полікультурному просторі, здорові й духовно багаті. Виховати таких громадян, "виколисати" з дітей народ, носіїв і продовжувачів його духовності, – основне завдання української національної освіти.
    Формування національної самосвідомості людини запізно починати в школі. Це потрібно робити вже в дошкільному закладі, бо саме в ранньому віці закладається фундамент особистості. Втрачене на цьому етапі надолужити дуже важко. Усвідомлювати своє українство діти повинні змалечку.
    Наймогутнішою дієвою силою, за допомогою якої можна успішно вирішувати питання щодо формування національної гідності, гордості, самоповаги, самодостатності, виховання патріотичних почуттів, є українознавство. Українознавство – це знання про сучасне і минуле українського народу, його багатогранне духовне життя. Це інтегрований курс, який не може бути обмежений рамками одного-двох розділів програми. Українознавство має бути не просто складовою частиною кожного розділу програми, а стрижнем усієї навчально-виховної роботи.
    Українознавство в дошкільному закладі… З чого необхідно починати? Чим обмежити, щоб не переобтяжити? Як осягнути, аби чого не загубити? А головне – як уникнути дитячої байдужості до щирих поривань вихователя дати, навчити, виховати? Відповідь на ці та інші запитання ми пропонуємо в методичних рекомендаціях щодо шляхів формування особистості дитини засобами українознавства. Ми спробуємо показати, як практично втілити українознавство в навчально-виховний процес у дошкільному закладі, в якому напрямку слід проводити роботу, щоб виховати з дітей справжніх, знаючих, допитливих, чутливих людей.
    У запропонованих методичних рекомендаціях подається матеріал про зміст і засоби українознавчої роботи, програмні завдання. Ці завдання вихователь повинен вирішувати в різних видах діяльності: під час занять, ігор, праці, спостережень, свят та розваг, у повсякденні. У другому розділі подано ряд орієнтовних конспектів занять із різних розділів програми, сценарії свят та розваг, опис ігор та додатковий художній матеріал, які можна використати в роботі. Заняття мають в основному комплексний характер, що позитивно впливає не тільки на ознайомлення з культурою, побутом свого народу, а й на розвиток мовлення дітей. Запропоновані конспекти занять та сценарії свят апробовані в ДНЗ №29 «Дивосвіт» м. Ужгорода.
   Сподіваємося, що використання запропонованих матеріалів допоможе вихователям прилучити дошкільників до духовних скарбів українського народу.

      Для детального перегляду натисніть на зелену стрілочку:

Категорія: Електронна бібліотека | Додав: Дивосвіт (09.04.2012)
Переглядів: 3614 | Рейтинг: 4.3/6
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email:
Код *:

Корисні ресурси



Пошук

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 276

Статистика